zaterdag 23 mei 2020

23-05-2020: Wielewaal, een nieuwe dakterrassoort

Vanmorgen besloot ik maar eens uit te slapen. Het weer (bewolkt en harde westenwind) nodigde niet bepaald uit en bovendien had een feestje bij de buren ons vannacht nogal uit de slaap gehouden. Maar om halfacht vond ik het mooi geweest, ik douchte me, kleedde me aan, haalde croissants bij Bakker Bart, ontbeet en ging toch nog maar even buiten zitten onder het motto 'je weet maar nooit'. En waar ik het aan te danken heb, ik weet het niet, maar om 08:27 uur kwam er vrij hoog een vreemd aandoende vogel vanuit het noorden in een rechte lijn naar zuid vliegen. Kijker erop en hatsekidee: een man Wielewaal! Dat was de derde nieuwe dakterrassoort in een knotsgekke week: dinsdag 19-05 de Grauwe Vliegenvanger, woensdag 20-05 de Bijeneter en vandaag de Wielewaal. En dan had ik gisteren ook nog een fraaie Appelvink, die eerst een rondje haven vloog en toen een paar minuten roepend in de bomen tegenover ons dakterras kwam zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten