donderdag 25 april 2019

25-04-2019: Beflijsters en Tuinfluiters

Oeverloper bij Lappenheide.
De laatste tijd heb ik niet echt veel tijd om er langer op uit te gaan, maar vanaf ons eigen dakterras is er soms ook van alles te zien, en af en toe vind ik een uurtje om Lappenheide even te checken. Zo zat ik eergisterochtend al vroeg op trektelpost dakterras, omdat ik 's morgens tijdens het uitlaten van Chico een overvliegende Appelvink had. Dat was natuurlijk een goed voorteken. En dat was het ook, want ik zat nog niet lang toen er - vrij ver weg, maar toch - vijf Beflijsters richting oost langs kwamen vliegen! Verder was het niet veel met de trek, maar klagen mocht ik natuurlijk niet meer.
Vandaag fietste ik even een uurtje rond Acquoy en deed op de terugweg Lappenheide aan. Vanmorgen hoorde ik, opnieuw toen ik Chico uitliet, mijn eerste Tuinfluiter van 2019 al zingen, en nabij Fort Asperen vond ik er nog een. Bij Lappenheide zaten maar liefst zes Oeverlopers, waarvan er eentje wel op de foto wilde. Ook tien Kluten, een paar Bruine Kiekendieven, enkele Kleine Plevieren en het meer normale steltloper- en eendenspul waren aanwezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten