zaterdag 13 april 2019

13-04-2019: Jonge uilen

Jonge Bosuil nr. 1.
Vanmorgen was ik even op de fiets naar Lappenheide gegaan, maar het was zo verschrikkelijk koud met die gure noordoostenwind, dat ik het niet lang volhield. Ik zag er de gewone soortjes plus een Witgatje en ik maakte snel wat foto's van een Grutto, een Krakeend en een Kleine Plevier. Toen snel naar huis, naar de koffie.
Niet veel later appte Chris me de locatie van twee jonge Bosuilen door, ergens in Leerdam. Nou, daar had ik nog wel wat kou voor over, dus sprong ik opnieuw op de fiets en ging kijken. Na enig zoeken vond ik met behulp van Chris de juiste plek en de beide jonge uilen. Wat onwijs gaaf! Nu vogel ik al zo lang, maar ik had dus nog nooit jonge Bosuilen gezien. Gelukkig wilden ze ook nog op de foto, weliswaar tussen de takken door, maar toch zijn het de beste foto's die ik ooit van Bosuilen heb kunnen maken.
En Bosuilkleuter nr. 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten