woensdag 3 oktober 2012

26-04-2010: Hoe meeuwen je aan rovers helpen

Gisteren kwam er een Visarend over onze onvolprezen trektelpost ‘dakterras’, en zoals je hebt kunnen lezen waren het de plaatselijke Kleine mantelmeeuwen die me op hem attendeerden. Grote roofvogels worden vaak door meeuwen en andere vogels gepest en achternagezeten. Bij plotselinge opwinding onder meeuwen is het daarom altijd goed om even omhoog te kijken. Enfin, zo hoorde ik rond half twaalf de Kleine mantels ineens weer tekeergaan en dacht dat er misschien weer een Visarend in aantocht was. Maar ik zag aanvankelijk alleen een stuk of vijftien meeuwen. Tot ik iets hoger keek en een pracht van een Zwarte wouw zag overzeilen! Strak naar zuid ging -ie, en tijd om mijn fototoestel te pakken was er niet. Ik mocht al van geluk spreken dat ik de kijker bij de hand had.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten