vrijdag 5 oktober 2012

09-07-2012: Wespendief boven de uiterwaarden

Vanmorgen ben ik met Cilja en ons hondje Chico weer eens naar de Lekdijk bij Everdingen gereden. Het gaat dan niet speciaal om het vogelen, eerder om even lekker uit te waaien en te wandelen met Chico, die dat heerlijk vindt, maar natuurlijk heb ik altijd mijn kijker bij me. Er waren alweer flink wat steltjes aanwezig, waaronder minstens vier Witgatjes, en acht zomerse Lepelaars rustten op hun favoriete plekje. Een paar Bergeenden met pullen, een drietal Kluten, een zingende Rietzanger: het was allemaal erg onderhoudend. Hoogtepunt was echter een prachtige Wespendief, die ik oppikte boven de uiterwaarden en die na het draaien van verschillende rondjes, waarbij hij z'n kenmerken mooi liet zien, verdween in noordelijke richting. Zouden die beesten nog zo laat doortrekken, vroeg ik me af, of was het gewoon een zwervend dier? Je weet het niet, maar mooi was het wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten