vrijdag 5 oktober 2012

14-02-2012: Zingende zomergasten

Zo nu en dan spreek ik af met vriend(inn)en uit mijn oude woonplaats Hillegom en vandaag had ik afgesproken om een wandeling in de AW-duinen te maken met Anita. Natuurlijk hoopte ik op een paar jaarsoorten en dat kwam helemaal goed. Maar het waren toch vooral de Damherten die vandaag de show stalen. Allemachtig, wat waren het er veel. Tijdens onze wandeling telden we er minimaal 52, met meteen al een groep van 17 op het weiland vlak voor de ingang Panneland. Het duurde niet lang voor we de eerste zingende Boomleeuwerik van het jaar te pakken hadden en die zouden we vaker zien en horen vandaag. Een cirkelende Havik was ook erg leuk en natuurlijk was de eerste zingende Tjiftjaf van 2012 van harte welkom op de jaarlijst. De Boomleeuwerik en de Tjiftjaf waren de eerste zingende zomergasten die ik dit jaar wist te scoren. Er was verder niet zoveel te beleven in de duinen, maar zeven overvliegende Koperwieken waren ook nog leuk. Op de terugweg naar Leerdam zag ik vanuit de trein twee Halsbandparkieten in Rotterdam en op het station van Gorinchem bloeide het Groot Hoefblad. Zo werd het weer een aardige natuurdag vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten