donderdag 4 oktober 2012

23-04-2011: Ze zijn er weer!


Vanmorgen werd ik wakker met het geluid van de Gierzwaluw! Eerst een keer roepend, later nog twee keer. Wat heerlijk dat ze er weer zijn, die vrolijke luchtacrobaten. Gezien heb ik ze nog niet, maar dat gaat ongetwijfeld heel snel komen. Ik ben benieuwd of ze ook dit jaar weer onder onze dakpannen gaan nestelen. Vanmiddag nog even naar Lappenheide geweest (eigenlijk had ik bij de Ross' Meeuw moeten zijn natuurlijk, maar deze soort – die nog een totaal nieuwe voor me zou zijn – zit helaas op een voor de OV-vogelaar totaal waardeloze plek. Nog afgezien van het feit dat ik dit weekend lastig weg kan. Lappenheide dus, want overal in het land worden knalsoorten gezien en ik hoopte daar toch nog iets van te kunnen meepikken. Helaas, weer geen Steltkluten, Draaihals of Bijeneters. Maar wel een mooie Gele Kwik-man, een Groenpootje, twee Bosruiters en evenzoveel Visdiefjes, zeer fraaie Huiszwaluwen, een Ooievaar, drie Bruine Kieken en zes Kleine Plevieren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten