donderdag 4 oktober 2012

29-09-2011: Visarend!

Rond het middaguur vond ik een voicemailberichtje van Christiaan waarin hij meldde dat de Visarend die hij gisteren bij het Wiel van Bassa (ofwel het Schoonrewoerdse Wiel) had gezien, nog steeds aanwezig was. En aangezien ik mijn jaarlijkse Leerdamse Visarend nog steeds niet was tegengekomen en de Visarendentrektijd langzaam maar zeker over raakt, sprong ik op de fiets om de arend alsnog in te rekenen. Ik had geluk: op het moment dat ik aankwam bij het Wiel, kwam daar ook de Visarend aangevlogen. Na een rondje vliegen ging hij zitten op een kale tak, ver weg, maar met de kijker mooi te zien. Na een half uurtje, net toen ik weer naar huis wilde gaan, vloog hij weer op en kwam mooi over me heen, zodat ik ook nog een aardige foto kon maken. En zo kwam de Visarend toch nog op de jaarlijst, met dank aan Chris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten