vrijdag 5 oktober 2012

14-07-2012: Zwarte Ibis om de hoek

Gisteravond kreeg ik een sms'je van Arné dat hij die dag een Zwarte Ibis had gezien bij Lappenheide, maar dat -ie er op dat moment helaas niet meer zat. Natuurlijk baalde ik een beetje, want zo'n beest op pakweg een kilometer van je huis wil je natuurlijk niet missen. En dat terwijl ik er tot een maand geleden drie keer in de week kwam en altijd heb gezegd dat er op die plek nog eens een zeldzaamheid zou opduiken...
Maar zie: vanmorgen zag ik dat de vogel werd gemeld op DB Alerts, dus ondanks de regen spullen gepakt en gáán! Het was even zoeken, maar toen vond ik de ibis, jammer genoeg helemaal achteraan in het gebiedje. Maar je hoort mij verder niet klagen natuurlijk.
Gelukkig vloog hij na een tijdje op en kwam iets dichterbij tussen de Grauwe Ganzen zitten, zodat ik nog een paar bewijsplaatjes kon maken. Jammer van de regen, hopelijk blijft -ie nog een tijdje en krijg ik nog de gelegenheid om terug te gaan als het eens aardig weer is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten