maandag 11 maart 2019

11-03-2019: Leuk meeuwennieuws

In deze blog maakte ik melding van een geringde Stormmeeuw die ik had afgelezen in de plas bij De Waaij, en in diezelfde blog schreef ik dat ik daar mede naartoe was gegaan in de hoop heel misschien wel een Russische Stormmeeuw te vinden, alsmede de teleurstelling dat dat helaas maar volstrekt conform verwachting niet was gelukt.
Maar zie: het blijkt toch te zijn gelukt! Want gisteren kreeg ik bericht van de ringer, Frank Majoor, dat hij de vogel op 11 februari 2010 als vierde kalenderjaar Russische Stormmeeuw Larus canus heinei heeft geringd te Groningen! Dat betekent een gloednieuwe ondersoort op mijn vogellijst, en dat is altijd reden tot vreugde.
Voor de volledigheid: de vogel was aan de linkerpoot geringd met een witte ring met inscriptie EM66 en droeg aan de rechterpoot een kleinere, zilverkleurige ring.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten