zondag 26 januari 2020

26-01-2020: Jufferkraan en andere grote vogels

De Jufferkraanvogel van Waardenburg
Het was vandaag onverwachts lekker zonnig weer, en rond de middag reden Cilja en ik even naar het gebiedje Het Broek bij Waardenburg. Hier huist al enige tijd een Jufferkraanvogel, en ik hoopte de vogel een beetje aardig te kunnen fotograferen, want dat was me nog nooit gelukt. Ter plekke bleek dat de kraan vlakbij de weg liep, in gezelschap van een set andere grote vogels, zoals Ooievaars, Blauwe - en Grote Zilverreigers, Knobbelzwanen en Grauwe Ganzen. Een heel weiland vol. De Jufferkraanvogel was druk aan het foerageren en zat onder direct zonlicht van de zijkant. Niet optimaal, maar ik heb toch mijn beste foto's tot nu toe kunnen maken van de fraaie vogel, die wel weer een escape zal blijken te zijn, maar voor de schoonheid van het dier maakt dat niet uit natuurlijk. We genoten ook nog van de Ooievaars, waarvan er een steeds gespannen stond te turen in het gras. Een stukje verderop stonden zes Reeën in het weiland, zomaar op klaarlichte dag. Het was, kortom, een hartstikke leuk uitje.
Ooievaar tuurt gespannen in het gras of hij daar een lekker hapje kan vinden
De Jufferkraanvogel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten