zondag 9 mei 2021

09-05-2021: De Snor, een onverwachte nieuwe dakterrassoort

Sinds ongeveer een week zit er in een rietkraag aan de overkant van de Linge (en van ons dakterras) een Snor te zingen. Het is naar Snor-begrippen maar een armetierig rietkraagje, maar het beest zingt regelmatig zeer fanatiek. Vandaag was hij helemaal door het dolle, ik hoorde hem bijna de hele dag. Dat is dus een dakterrassoort die ik niet 1-2-3 had verwacht! Ander nieuws: vrijdag zat er een Bontbekplevier bij Lappenheide die ik even heb opgehaald. Leuke soort die ik al een tijd niet meer had gezien. Gisterochtend een fietstocht naar het eind van de Nieuwe Zuiderlingedijk gemaakt en daar de Grauwe Vliegenvanger, zeven Zwarte Sterns en bij de Ravenplek een zingende Gekraagde Roodstaart en een van de Raven gezien. Verder nog Snorren op drie plekken waar ik ze nooit eerder heb gehoord, het is dus blijkbaar een goed Snorrenjaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten