zaterdag 9 januari 2021

09-01-2021: Lekker scoren

 

Losgebroken Kwak uit dierenparkje De Paaij

Het is dit jaar tot nu toe lekker scoren voor de jaarlijst 2021! Zo'n beetje alles wat ik probeer, lukt. Zie wat dat betreft ook mijn vorige post. Intussen heb ik nog een paar fietstochtjes gemaakt, Wulpen gevonden, nog een Appelvink prachtig kunnen waarnemen en een paar dagen geleden een mooie Ransuil in een kale boom in een wijkje in mijn woonplaats kunnen toevoegen. Vandaag ging de fietstocht naar de Mariënwaard, waar ik hoopte de Boomklever te vinden, want in het kasteelbosje van Heukelum is me dat tot nu toe niet gelukt. Onderweg natuurlijk even kijken of er nog losgebroken Kwakken in het slootje bij dierenparkje De Paaij zaten en jawel, hoewel het slootje vrijwel was dichtgevroren, waren er twee vrijvliegende Kwakken present. Het was sowieso een mooie fietstocht, want vannacht had het gevroren en voor het eerst deze winter was de wereld wit van de rijp. Genieten dus. In de Mariënwaard was de Boomklever vrij snel gevonden, en als extraatje kreeg ik een fraaie Keep in beeld. De jaarlijst is intussen gegroeid naar 75 soorten. Not bad at all.

Duistere Buizerd op lantaarnpaal bij Beesd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten