zaterdag 3 juli 2021

03-07-2021: Dwergaalscholver bij Everdingen!

 

Dwergaalscholver bij Everdingen. De regiosoort van het jaar!

Er zat al twee dagen lang een Dwergaalscholver in de uiterwaarden bij Everdingen, maar ja, dan moet je wel even tijd hebben om erop af te gaan. Mijn hoop was gevestigd op vandaag, en gelukkig werd de vogel al vroeg weer gemeld, dus stapte ik op de fiets en trapte zo snel mogelijk naar de plek waar het beestje zou zitten. Helaas, ter plaatse was ik de enige vogelaar en Dwergje was in geen velden of wegen te bekennen. Er kwam een andere vogelaar aan, die zei dat een stukje terug een heleboel auto's stonden zodat de vogel daar misschien wel zat. Ik fietste dus terug, om ter plekke te horen dat de vogel intussen weer op z'n oude stek zat. Dus weer terug gefietst en jawel! Daar zat het prachtige Dwergaalscholvertje op een tak z'n vleugels te drogen. De afstand was behoorlijk groot, maar toch slaagde ik erin mijn beste Dwergaalscholverfoto ooit te maken. Het was mijn tweede in Nederland en uiteraard was de vogel een nieuwe regiosoort. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten