dinsdag 7 november 2017

07-11-2017: Baardmannetjes!

Baardman.
Er zitten al een paar weken Baardmannetjes in de uiterwaarden bij Everdingen, en aangezien dat nog een jaarsoort voor me was en ik deze soort nog nooit had kunnen fotograferen, trok ik er vandaag een paar uurtjes voor uit. Het was mooi zonnig, windstil weer en onderweg had ik al drie Ooievaars, een Matkop en een overvliegende Grote Gele Kwikstaart.
De Baardmannetjes vinden was niet moeilijk. Toen ik het gebied in liep, hoorde ik er vrijwel meteen een roepen, en even later had ik een mooi mannetje in de kijker. Maar ik wilde meer, want ik wilde ze graag op de gevoelige plaat zetten. Dat kostte wat meer tijd, maar van de stuk of tien Baardmannetjes kreeg ik uiteindelijk een Baardman en een Baardvrouw op de foto. En het was langdurig genieten van de fraaie vogeltjes!
Baardvrouw.
Nadat ik de gewenste foto's had gemaakt, liep ik nog een stukje door het gebied en kwam leuke dingen tegen, zoals een paar overvliegende Watersnippen, idem Waterpieper, een man Roodborsttapuit, een zingende Cetti's Zanger, een late Lepelaar, een vroeg Nonnetje, een overvliegende Havik en een langs suizende IJsvogel.
Een Kuifeend en een Winterkoning wilden nog leuk op de foto.
Winterkoning.
Op de terugweg had ik bij het plasje met de palen langs de snelweg - bij De Waai - nog een adulte Geelpootmeeuw als toetje. Ik heb weleens mindere dagen gehad.
Adulte Geelpootmeeuw.
Kuifeend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten