woensdag 15 maart 2017

15-03-2017: Meer vlinders.

Haas bij Acquoy.
Het was opnieuw voorjaarsachtig vandaag en rond half elf stapte ik op de fiets om een rondje door de streek te maken. Deze keer ging ik via Lappenheide en Acquoy naar Rhenoy, Beesd en de Mariënwaard. Bij Lappenheide nog geen Kleine Plevier, Zomertaling of Bruine Kiek; wel Tureluurs, negen Kluten, vele Grutto's en zeker één IJslandse Grutto.
Bij Acquoy trof ik twee Hazen die zich aardig lieten fotograferen.
Bij Rhenoy speurde ik wat wilgenkatjes af en ja hoor: ik vond mijn eerste Gehakkelde Aurelia van het jaar!
Mijn eerste Gehakkelde Aurelia van 2017.
Bij het dierentuintje De Paay zaten deze maal twee vrijvliegende adulte Kwakken. Van het onvolwassen dier van vorige keer geen spoor. Ook zaten er twee Wilde Zwanen die hun verblijf waren ontvlucht. Die wilden nog wel even poseren ook. Tenslotte bevatte het ooievaarsnest twee Ooievaars.
De twee escape-Wilde Zwanen van De Paay.
Ik fietste verder richting Beesd en vond een fraaie Dagpauwoog op wilgenkatjes. Terwijl ik die stond te fotograferen vloog er een Grote Lijster over, mijn eerste van dit jaar.
Verder was het vooral genieten van de gewone soortjes en het heerlijke weer vandaag.
Dagpauwoog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten