donderdag 14 juli 2016

14-07-2016: Icarusblauwtjes en Argusvlinders zoeken.

Vandaag ben ik even de Oude Zuiderlingedijk af gelopen, of beter gezegd: de ruige landjes aan de noordkant daarvan, grenzend aan de Linge. In vorige jaren had ik daar regelmatig Icarusblauwtjes en langs de dijk zelf en in het bosje van Heukelum zag ik soms Argusvlinders. Omdat ik beide soorten nog niet op mijn vlinderjaarlijst heb, kon dat een leuke aanvulling worden met minimale inspanning. Maar helaas, geen van beide soorten was te vinden vandaag. Alleen de drie gewone witjes, een Landkaartje, een Dagpauwoog, drie Atalanta's en negen Bont Zandoogjes lieten zich zien. En van de libellen een Grote Roodoogjuffer en een Bruine Glazenmaker, zodat daar ook geen jaarsoorten werden verdiend. Het zal ook wel met de vrij straffe noordwestenwind te maken hebben gehad, en het feit dat het daardoor, ondanks dat de zon regelmatig scheen, toch vrij fris bleef.

1 opmerking:

  1. dat is wel heel jammer maar een dag in de natuur heeft altijd wel zijn eigen charme

    BeantwoordenVerwijderen