dinsdag 3 mei 2016

03-05-2016: Rondje Acquoy en Asperen

Een Grasmus liet zich vastleggen nabij Asperen.
Vanmorgen om zes uur zat ik alweer op de fiets. Ik was van plan even langs Lappenheide te gaan en daarna de Detsteeg en de Gasthuisweg in het buitengebied van Asperen te verkennen. Daar had ik vorig jaar voorjaar allemaal leuke soorten, zoals Paapjes, Tapuit, Wielewaal, veel Gele Kwikken en Zomertortel.
Om een lang verhaal kort te maken: vandaag kwam er, op één roepende Gele Kwik, niets van dat alles uit. Wel was het een mooie ochtend en kon ik genieten van een schetterende Cetti's Zanger - die soort wordt bijna standaard tijdens een rondje streek -, vier Kleine Plevieren en evenzovele Kluten bij Lappenheide, Tuinfluiter, Nachtegaal en Waterral langs de Langendijk en in het bovengenoemde gebied zingende Blauwborst en Sprinkhaanzanger en overvliegende Zwarte Stern en Visdief. En natuurlijk nog veel meer, 'gewone' soorten. Gewoon tussen haakjes, omdat ik eigenlijk geen enkele soort gewoon vind en er van iedere soort te genieten valt, ook al zie je ze voor de zoveelste keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten