vrijdag 19 februari 2016

19-02-2016: Soortjes sprokkelen.

De Blauwe Reigers zijn nu ook op hun mooist.
Zo soepeltjes als het in januari ging met de jaarsoorten, hoe moeizaam het in februari gaat. Vandaag weer een stuk door de omgeving gefietst, waar ik best nog veel moet hebben qua jaarsoorten, maar niets kunnen toevoegen. Nu zijn het natuurlijk ook niet meer de allermakkelijkste soorten die ik nog zoek, maar er zitten er toch ook bij die ik een keer tegen het lijf zou moeten kunnen lopen. Maar ach, niet getreurd, deze periode is wel heel leuk voor de fotografie. De zon staat nog niet zo hoog en als je 'm in de rug hebt worden je onderwerpen mooi belicht. Vandaag wilde een Blauwe Reiger wel op de plaat, en ook had ik het geluk tegen een groepje tamme Sijzen aan te lopen, die in een els aan het foerageren waren.
De Sijzen wilden wel meewerken vandaag.
Kortom, qua soorten heb ik eigenlijk alleen maar doodgewone dingen gezien, maar het was weer even lekker fotograferen.
Mooie beestjes, die Sijzen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten