zaterdag 6 februari 2016

06-02-2016: Mariënwaard

Weinig tijd, het weer is ook nog constant bagger en toch wilde ik even iets met vogels doen. Dus nam ik, toen het vanmorgen vroeg droog bleek te zijn, de trein en stapte na een halte uit in Beesd. Vandaar kun je zo de Mariënwaard in lopen, een leuk bos-/parkachtig gebied afgewisseld met wei- en bouwland. Vaak zie ik er wel Kepen of een Goudvink, en er waren nog wel een paar andere jaarsoorten te verzinnen die ik hier vandaan zou kunnen halen.
Maar een jaarsoort zat er niet in vandaag. Natuurlijk was het even heerlijk wandelen, want er was nog geen mens op de been en de vogels zongen van alle kanten: Zanglijsters, Roodborsten, Winterkoningen, Kool- en Pimpelmezen, Heggenmussen, Hout- en Holenduiven, Spreeuwen, zowaar al een Vink (al was het dan nog wat aarzelend), de Groene Specht lachte en de Grote Bonte roffelde. Verder viel er onder meer te genieten van een grote groep Sijzen (wat zitten er  toch veel in de streek deze winter!), een Ooievaar, een overvliegende Sperwer, Koperwieken en Kramsvogels en diverse Boomklevers en -kruipers.
Om half elf moest ik alweer thuis zijn. Maar het was een lekker wandelingetje geweest.

1 opmerking: