zondag 20 september 2015

20-09-2015: Sofdag dipdag

Vandaag was ik eindelijk weer eens in de gelegenheid om te vogelen. Ik had afgesproken met Koert en René en we hadden de dagen voorafgaand aan deze zondag afgeteld en iedere dag gezien dat de Siberische Strandloper, die al twee weken of zo in de Putten van Petten zat, daar nog altijd aanwezig was. Ook gisteren was de zeldzaamheid nog trouw ter plekke en ik dankte de hemel al bijna dat hij op me had gewacht.
Niet dus. De Siberische Strandloper had uitgerekend vannacht uitgekozen om te vertrekken. En erger nog: ook de Rosse Franjepoot, die hem al een tijdje gezelschap hield, was weg.
Dan maar over zee kijken, dachten we. Maar ook dat was niet veel. Er kwam geen jager voorbij. Wel een Jan-van-Gent en een Roodkeelduiker, dat was best leuk. En in de Putten vond ik nog een Kanoet. Maar daarmee was de koek wel op. We gingen om twaalf uur al lunchen en zijn daarna nog een keer teruggegaan onder het motto 'je weet maar nooit'.
Maar nee hoor, de dip was onafwendbaar en diep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten