zondag 15 maart 2015

15-03-2015: Naar de Kleine Burg met het boekenweekgeschenk

De vierde kalenderjaar Kleine Burgemeester, een schitterende vogel.
Na een week van griepellende (eerst Cilja, toen ik) had ik vandaag wel weer zin om er even op uit te gaan. Dat trof. Cilja had gisteren het boekenweekgeschenk op de kop getikt en daarmee kon je vandaag gratis met de trein reizen. En in Utrecht zit al een aantal dagen een Kleine Burgemeester in zijn vierde kalenderjaar vlakbij het station. Dat was net een mooi uitje voor een net herstelde grieppatiënt met een boekenweekgeschenk.
Om twaalf uur was ik ter plekke, maar het eerste wat ik hoorde was dat de burg op de wieken was gegaan. Ik posteerde me toch maar bij de sluis langs de Kanaalweg en wachtte af. Binnen enkele minuten landde de Kleine Burgemeester vlak voor mijn neus op een meerpaal! Allemachtig, wat een schitterende vogel. Gelukkig bleef hij een heel tijdje zitten zodat ik hem uitgebreid kon fotograferen.
Even kijken wat er daar beneden gebeurt.
Terwijl ik zat te kijken en te fotograferen legde ik de ene na de andere wijkbewoner en wandelaar uit wat er aan de hand was, wat voor een bijzondere vogel er zat, waar hij vandaan kwam et cetera. Een erg gezellig buurtje daar met geïnteresseerde mensen. Na een halfuurtje vloog de Kleine Burgemeester op, want een eindje verderop werd er gevoerd. Zodoende kon ik hem ook mooi vliegend bewonderen. Toen de vogel weer terug vloog naar zijn oorspronkelijke plek aanvaardde ik ook weer de terugreis, een fraai Kleine Burgemeester rijker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten