maandag 2 februari 2015

02-02-2015: Roze Spreeuw!

Het kostte wat tijd, maar daar was -ie dan: de Roze Spreeuw van Vlaardingen!
In Vlaardingen zit al een tijdje een eerste winter Roze Spreeuw die al aardig naar volwassen kleed aan het ruien is. Nu is de Roze Spreeuw een van mijn favoriete vogels en bovendien is deze in een erg aangenaam kleed, dus ik zat al een tijdje op hete kolen. Vandaag kwam het ervan. Het leek vanmiddag wat droger te worden, dus ik pakte mijn spullen en stapte op de trein. Om half twee was ik ter plaatse en ik moet zeggen dat de omstandigheden en de omgeving me niet direct enthousiast maakten. Twee vogelaars stonden in een tuin te gluren waarin je maar erg weinig kon zien en verder was er een parkeerplaatsje waar twee hoge bomen in stonden waar de vogel zo nu en dan zou komen zitten. Daar ging ik eerst maar eens staan wachten, maar na een uur was er nog niets verschenen, dus ik ging even bij de andere vogelaars staan, die ook nog niks hadden. Na nog een uur, toen alle andere vogelaars het hadden opgegeven en ik er alleen voor stond, zag ik 'm ineens vliegen en landen in een struik in een andere tuin. Heel even zat de Roze Spreeuw bovenin, om vrijwel onmiddellijk weer achter een schutting te duiken. Maar nu had ik 'm in de smiezen en even later verscheen hij weer in dezelfde struik, waar ik hem aardig kon bekijken.
En het achterkantje.
Toen kwam alles toch nog goed, want de Roze Spreeuw vloog naar een kale stomp waar hij een tijdje ging zitten en waar ik vrij zicht op hem had, zodat ik ook nog enkele foto's kon maken. Ook leuk vond ik de Halsbandparkieten die op het voer in de tuintjes kwamen. Om een uur of vier ging ik huiswaarts, waar ik om halfzes weer was. Het was een welbesteed middagje!
Een van de circa vijf Halsbandparkieten die in de tuinen rondhingen.

1 opmerking:

  1. Nou dat is met recht de aanhouder wint.ik had er nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen