zaterdag 26 april 2014

26-04-2014: Test 1

Klein Geaderd Witje nabij Heukelum.
Vanmiddag even een stukje gewandeld langs de Oude Zuiderlingedijk richting Heukelum om mijn nieuwe fototoestel uit te testen. Dat is even wennen, want ik had jarenlang een Sony DSC H9 en sinds een paar dagen een Canon SX50HS met aanmerkelijk meer zoom en een heleboel meer mogelijkheden, een betere macrofunctie, andere knopjes et cetera. Zoveel mogelijk proberen dus en omdat ik 'm uiteraard wil meenemen op vlinderreis naar Bulgarije in juni, wil ik vooral goed oefenen op vlinders. Maar uiteraard ook op vogels, libellen en al het andere. Enfin, ondanks dat de omstandigheden niet optimaal waren vanmiddag (weinig zon, vrij veel wind) heb ik toch een paar leuke plaatjes weten te schieten, o.a. van het Klein Geaderd Witje hierboven en de Echte Koekoeksbloem hieronder. Ik had zelfs nog twee vogeljaarsoorten: de eerste zingende Tuinfluiter en Kleine Karekiet van 2014.
Echte Koekoeksbloem.

2 opmerkingen:

  1. Eerst gefeliciteerd met je nieuwe camera dat je er heel veel plezier van mag hebben Jan. nou en als dit je uitprobeer-foto,s zijn dan ben ik wel heel benieuwd naar de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heeft Stiefbeen goed verwoord! Veel plezier en succes met je nieuwe camera, Jan!

    BeantwoordenVerwijderen