maandag 10 maart 2014

10-03-2014: Meer vlinders en de eerste Tjiftjaf

Kleine Vossen op wilgenkatjes.
Opnieuw was het heerlijk lenteweer vandaag  en al snel zat de eerste Kleine Vos weer op ons dakterras. Om een uur of half twaalf ben ik naar het kasteelbos van Heukelum gewandeld in de hoop nog meer vlinders te zien. In totaal telde ik vandaag tenminste 17 Kleine Vossen en zowaar een Klein Koolwitje, die weleens mijn vroegste ooit zou kunnen zijn.
Klein Koolwitje
Ook met de bijen ging het vandaag lekker, ik zag zowel Aard-, Akker- en Boomhommel en ook enkele Honingbijen.
Toen we vanmorgen even op het dakterras een kop koffie dronken, vlogen er twee barmsijsjes over ons heen naar het noorden, maar uiteraard konden we niet vaststellen of het Kleine of Grote betrof.
Toch nog een (vogel)jaarsoort ook: aan de rand van het kasteelbos van Heukelum zat mijn eerste Tjiftjaf van het jaar te zingen. Erg leuk. Ook de Groene Specht en de Boomklever lieten zich horen, leuke soorten.

Wat zijn ze toch fotogeniek, die Kleine Vossen.
De Sleedoorn bloeit alweer volop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten