zondag 5 januari 2014

05-01-2014: Klein rondje door de streek

De Grauwe Gans liet zich weer eens leuk fotograferen bij Lappenheide.
Het was weer lekker weertje vandaag, dus ben ik vanmiddag nog een uurtje of anderhalf per fiets de streek gaan verkennen. Bij Lappenheide kwamen de soorten ongeveer overeen met die op 01-01 jl. De Grauwe Gans liet zich weer leuk fotograferen. De Ooievaar zat weer in z'n boom. Mijn hoofddoel waren wederom de Steenuiltjes van Acquoy, maar ook vandaag zaten ze niet in hun boom, hoewel het lekker weer was om te zonnen en ik kon ze ook niet in een andere boom vinden. Ik hoop dat het toeval is en dat ze er de volgende keer gewoon weer zitten. Het was verder erg rustig. Een Winterkoning, een Pimpelmees en een Spreeuw dachten dat het al lente werd, want ze zongen uit volle borst. Een paar Futen baltste in vrijwel volledig broedkleed. En ik vond nog een Gaai voor de jaarlijst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten