dinsdag 5 maart 2013

05-03-2013: Geen kranen, wel vlinders

De eerste Kleine Vos van 2013!
Het hele land is al twee dagen lang vergeven van de overtrekkende Kraanvogels, ook in het midden en westen van het land komen groepen over. Dus zat ik vanmorgen rond half tien op trektelpost dakterras en speurde de lucht af. Ik kwam tot vier Ooievaars, een mooie V-formatie van 37 Aalscholvers (mijn hart sloeg drie keer over) en een stuk of 15 Buizerden, maar geen Kraanvogel in zicht boven mijn mooie privé-telpost. Ik hield het vol tot een uur of drie vanmiddag, toen had ik het wel gezien. Gelukkig zorgden de vlinders ervoor, dat het toch een heerlijke dag werd, want de temperatuur was voor het eerst lente-achtig te noemen en prompt verschenen de eerste Kleine Vossen van 2013 op ons dakterras. We telden er minstens vier vandaag. Gelukkig, het vlinderseizoen is ook weer begonnen!

2 opmerkingen:

  1. je hebt daar toch wel een hele mooie privè telpost als je dit allemaal op èèn dagje al telt en dan krijg je ook al bezoek van vier kleine vossen,je maakt mij stinkend jaloers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt het in ieder geval geprobeerd!:) maar het vlinderseizoen is helaas ook meteen weer ten einde:P gr wieg

    BeantwoordenVerwijderen