donderdag 4 oktober 2012

9-06-2011: Tyfustwitch

Tegen het middaguur zag ik op waarneming.nl dat er al de hele ochtend een Grauwe Fitis in Alphen a/d Rijn zat te zingen, een kilometer van het station, dus: boeltje pakken en gaan! Het leek een makkie te gaan worden, want de Grauwe Fitis zat naar verluidt zowel constant als luidkeels te zingen. Maar bij aankomst – het was toch nog anderhalf uur met de trein - wachtte me een teleurstelling: de vogel was al ruim een uur onvindbaar. Ik ben zo'n anderhalf uur gebleven om samen met andere vogelaars te zoeken, kwam Hemme nog tegen en heb even met hem bijgepraat, maar het bleef stil, zodat ik maar weer naar de trein ging. Te vroeg, want toen ik Culemborg passeerde werd de Grauwe Fitis teruggevonden. Dat was balen, ja. En zo werd het geen Grauwe Fitistwitch maar een grauwe tyfustwitch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten