woensdag 3 oktober 2012

29-01-2010: Bliksembezoek aan Hoek van Holland

Het is steenkoud en erger nog: het regent pijpestelen. Maar ik ben niet van plan me de Witbuikrotgans door de neus te laten boren in een invasiejaar als dit en plan een bliksembezoek aan Hoek van Holland, waar er al een paar dagen een stuk of 14 langs de boulevard zitten. Dus ‘s morgens vroeg de trein in, in Hoek van Holland er weer uit alwaar ik eerst de Huiskraai scoor (een makkie, maar alleen in Hoek van Holland – later meer over de Huiskraai). Door de regen loop ik naar de boulevard en van een afstandje zie ik ze al zitten: een fraaie groep van 14 Witbuikrotganzen. Ook alweer zo’n soort die ik jaren niet heb gezien. Ik loop in de regen nog een stukje verder en scoor nog wat steltjes. Dan maak ik dat ik wegkom. De buit is binnen voor vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten