donderdag 4 oktober 2012

27-09-2011: Alle ochtenden vogeltrek kijken

De afgelopen vier dagen was ik iedere ochtend vanaf kwart over zeven te vinden op trektelpost 'dakterras'. Het is nu echt de tijd voor Graspiepers, deze trekken massaal door. Ook de Vinken zijn al begonnen, maar hun trek bereikt pas in oktober een hoogtepunt. Verder merk ik hier relatief veel Putters en Kneuen op. De Witte Kwikken zijn ook flink bezig, de Gele zijn alweer over het hoogtepunt heen. Iedere dag komen er wel een of een paar Grote Gele Kwikstaarten langs. Vandaag waren twee hoog naar zuid trekkende Grote Lijsters krenten in de pap en ook een groep van zeven Merels; ik blijf het een raar gezicht vinden, zo'n trekgroepje Merels. Een echte bijzonderheid heb ik nog niet gezien, maar ik ben ook pas een paar dagen bezig en ieder najaar komen er wel een paar onverwachte leukerds langs. Een kwestie van volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten