donderdag 4 oktober 2012

23-09-2011: Weer aan de slag

Genoeg na-genoten van en weggedroomd bij de herinneringen aan mijn Arizona-reis. Het is 23 september, de najaarstrek is alweer een tijd op gang en ook in Nederland zijn leuke soorten te zien. Ik nestelde me vanmorgen vroeg maar weer eens op mijn eigen trektelpost 'dakterras'. Veel kwam er niet voorbij, maar een paar Graspiepers, Witte Kwikken, Heggenmussen, Aalscholvers, Grauwe - en Brandganzen alsmede enkelingen van Oeverzwaluw, Spreeuw en Groenling vormden een begin. Leuk was de IJsvogel die ik in de haven van Leerdam ontdekte. Het was een tijd geleden dat ik hem hier, pal achter mijn huis, zag. Na het ontbijt maakte ik een fietstocht over de Nieuwe Zuiderlingedijk. Bij Lappenheide pleisterden zeker vijftig Kieviten, negen Watersnippen (zie foto) en een Witgat, alsmede honderden ganzen, zwanen en eenden, waar echter niets bijzonders tussen zat. Het hoogtepunt van de ochtend waren de twee Vuurgoudhanen die ik vond in een groepje Tjiftjaffen en mezen en waarvan er zich één fantastisch mooi liet bekijken. Bij Vogelswerf vlogen acht Huiszwaluwen en een Boertje over en op de terugweg vond ik nog een mooie vrouw Bruine Kiekendief langs de dijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten