woensdag 3 oktober 2012

15-08-2010: Hè hè, een jaarsoort


Allerhande beslommeringen hebben me de laatste weken van lekker vogelen af gehouden. Vandaag was ik met Cilja & hondje Chico echter even naar de uiterwaarden van Everdingen gereden, met de auto, zodat de telescoop eens mee kon. En daar trof ik eindelijk de Watersnip aan, die ik nog niet had weten te scoren dit jaar. Het waren er meteen een stuk of vijftien. Verder nog een stuk of twintig Lepelaars en iets voorbij Everdingen zat een Kleine zilver in een boom tussen de Blauwe reigers. Een ander recent hoogtepuntje was de Zuidelijke boomsprinkhaan, waarover ik onlangs schreef op http://slamenietdood.web-log.nlHopelijk kan ik binnenkort weer eens echt aan de slag. Een korte vakantie naar Limburg staat eind augustus in de planning en daarna barst de najaarstrek weer los.
UPDATE 15:29 UUR: zojuist ging ik even buiten omhoog zitten kijken, zoals wel vaker de laatste tijd (in verband met eventuele Zwarte ooievaars of Wespendieven) komt er vrij ver, maar onmiskenbaar een Visarend langsgevlogen. Nr. 2 dit jaar op trektelpost dakterras.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten