vrijdag 5 oktober 2012

13-04-2012: Visdief terug



Het zal niet waar zijn, de eerste échte zeldzaamheid van dit voorjaar is ontdekt, maar zit op een onmogelijke plek, althans voor een OV-vogelaar als ik. Gisteren werd er een Grijze Wouw ontdekt in het oosten van Noord-Brabant, tegen de grens met Limburg aan, en vandaag zat -ie er ook nog, maar zoiets is dus amper te doen. Gelukkig had ik 'm al eens op Texel, hoewel dat lang geleden is, dus ik had de Grijze Wouw graag weer eens gezien. Maar stel dat ik het toch had geprobeerd per OV, dan was ik nog te laat gekomen ook, want ik kon pas om een uur of elf, half twaalf weg omdat we eerst nog een nieuwe expositie moesten inrichten en de vogel is tegen een uur hoog naar het noorden weggevlogen.
Het is dus maar goed dat ik gewoon naar Lappenheide ben gegaan, want daar had ik tenminste nog een jaarsoort: mijn eerste Visdiefje van 2012 vloog boven de plas. Verder was het ook weer erg vermakelijk, met een overvliegende Boerenzwaluw en Bruine Kiekendief, vier Zomertalingen waarvan drie mannetjes, een zingende Blauwborst in het riet en nog wat Grutto's, Tureluurs, Kieviten en Kleine Plevieren. Die laatste waren met minimaal vier exemplaren vertegenwoordigd.
Verderop langs de Nieuwe Zuiderlingedijk twee zingende Rietzangers, maar nog geen Snor, Sprinkhaanrietzanger, Nachtegaal of Gekraagde Roodstaart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten