donderdag 4 oktober 2012

09-01-2011: Pestvogels pesten weer, maar opnieuw Witkopjes

In Gouda zitten al dagenlang Pestvogels op een redelijk vaste plek, dus ik waagde het erop vandaag. Er scheen een aangenaam zonnetje en dat zou leuke foto's kunnen opleveren. Maar ja, dan moet je die beesten eerst vinden. Toen ik aankwam hoorde ik dat ze wel waren gezien vandaag, maar waren weggevlogen en tot nu toe niet teruggekeerd. Na een tijdje wachten ging ik het wijkje maar eens doorlopen. In een stil straatje met wat bomen hoorde ik Staartmezen. Natuurlijk weer even checken en ja hoor, opnieuw bingo: tenminste vier Witkopstaartmezen kwamen mijn dag goed maken. Zoals gewoonlijk gingen ze weer met een noodvaart door de wijk, hoog in de bomen, zodat twee andere vogelaars ze maar ternauwernood konden zien. Maar gelukkig kon ik een paar bewijsplaatjes schieten. Het is duidelijk dat de Witkopjes van me houden. De Pestvogels tot nu toe niet, want die vertoonden zich niet. Nadat ik een keer of wat de wijk doorkruist had en niets gehoord of gezien had wat op Pestvogels wees, hield ik het voor gezien. Wel had ik nog een Sperwer voor de jaarlijst gescoord, en op de heenweg had ik bij Beesd al twee Ooievaars idem. En gelukkig waren de Witkopjes er, zodat het toch een paar leuke uurtjes vogelen werden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten