donderdag 4 oktober 2012

07-06-2011: Korte update

Sinds onze Limburgvakantie is er weinig meer van vogelen gekomen. Bovendien is mijn oude computer gecrasht, waarbij een hoop foto's verloren zijn gegaan. Maar nu staat er een geheel nieuwe, werkende pc en kan ik even een update geven van de afgelopen anderhalve week, want ik heb best nog een paar leuke vogelsoorten gezien. Zo heb ik tijdens het 's morgens vroeg uitlaten van de hond twee paar Zomertortels ontdekt langs een weggetje vlakbij ons huis. Daar zitten ook minstens vier Bosrietzangers te zingen en een Sprinkhaanzanger is de laatste paar dagen hoorbaar vanaf ons dakterras. En verder – het is weliswaar geen vogel, maar wel leuk – hebben we de afgelopen vier dagen bezoek gehad van een Kolibrievlinder. Tenslotte is het vermeldenswaar dat ik in augustus een vogelreis naar zuidoost Arizona ga maken. Helaas zijn daar momenteel grote bosbranden en het is te hopen dat die snel onder controle zijn en dat de schade aan de natuur beperkt blijft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten