woensdag 3 oktober 2012

04-11-2010: Nr. 248, de Bonte kraai

Om mijn persoonlijke jaarlijstrecord van 250 soorten te verbeteren, moeten er toch nog een paar soorten gezien worden. Vandaag ging ik daarom af op een makkie: een Bonte Kraai die al een tijd tussen Velp en Rheden rondhangt en gisteren op nog geen 600 meter van het station van Velp was gezien. Het was een hele toestand om per trein in Velp te geraken, want met de regen en wind van de laatste dagen en de vallende herfstblaadjes is het weer drama met de NS. Maar toen ik eenmaal ter plaatse was bleek de Bonte Kraai prima mee te werken en dat was het belangrijkste. Een fijne vogel vind ik de Bonte Kraai. Hij herinnert me aan strenge winters, bijvoorbeeld die van 1978/1979, toen ze nog gewoon bij Vogelenzang op de weilanden zaten en je ze standaard zag in de Flevopolders. Nu ligt dat toch wat lastiger. Als je niet in het noorden van het land woont is de kans dat je een Bonte Kraai tegen het lijf loopt uiterst gering. Dus hij is een welkome aanvulling op mijn jaarlijst, nummer 248 om precies te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten