donderdag 4 oktober 2012

03-02-2011: Vijfmaal is scheepsrecht


Het is gelukt! Na vier vergeefse pogingen op de Pestvogel staat hij nu eindelijk op mijn jaarlijst 2011. Vanmorgen ben ik met Christiaan weer naar Culemborg geweest, naar het pleintje waar ze al dagen achter elkaar vooral 's morgens worden gezien. Na een kwartiertje wachten en in de wetenschap dat de vogels gisteren om 11 uur waren weggevlogen nadat ze waren verstoord door iemand met een winkelkarretje, was ik bang dat ik op dip nummer vijf afstevende, maar juist toen ik dat tegen Christiaan zei ontdekte hij ze in een boomtop achter ons. En toen kon het grote genieten beginnen. Heel relaxed poetsten de vier Pestvogels hun prachtige verenpakjes en doken af en toe naar beneden om een rozenbottel of een paar besjes van de Gelderse Roos naar binnen te werken. Na 25 minuten genieten sloegen er ineens een paar mezen alarm en vlogen alle aanwezig vogels, inclusief de Pestvogels, weg. Ze gingen toen zitten in de bomen langs de Westerwal, waar ze nog aanwezig waren toen we weggingen. Zo, dat was nog eens een mooi begin van de dag!
P.s.: Rond de middag reed ik met Cilja over de Waaldijk naar Vuren om hout voor de kachel te halen toen zij drie Patrijzen ontdekte vlak langs de weg! Een fijne soort die zo schaars aan het worden is dat het flink wat moeite kost om 'm op de jaarlijst te krijgen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten